Flag Counter

Μερικά εκπληκτικά στοιχεία για τα μονοθέσια της Formula 1


Η Formula 1 
είναι η δεύτερη πιο προηγμένη τεχνολογία μετά τα μαχητικά πολεμικά αεροσκάφη.

  • Ένα μονοθέσιο της Formula 1 αποτελείται από 16.000 εξαρτήματα .

,

,

,

,

  • Ενώ τα αεροπλάνα χρησιμοποιούν τα φτερά τους για να  σηκωθούν στον αέρα, τα μονοθέσια της F1 χρησιμοποιούν τα δικά τους για να δημιουργήσουν κάθετη δύναμη. Αυτό σπρώχνει το όχημα στην πίστα και το βοηθά να στρίβει πιο γρήγορα και να έχει περισσότερο κράτημα. Έχει αναφερθεί ότι με ταχύτητα άνω των 240 km, ένα μονοθέσιο της F1 θα δημιουργήσει τόση δύναμη προς τα κάτω που θα μπορούσε να οδηγηθεί ανάποδα στην οροφή ενός τούνελ.

,

,

,

,

  • Η μπροστινή ανάρτηση ενός μονοθέσιου της Formula 1 είναι τόσο δυνατή που μπορεί να αντέξει δύο τόνους πίεσης. Αυτό σημαίνει ότι οι ράβδοι από ανθρακονήματα που συνδέουν τους τροχούς με το κύριο σώμα θα μπορούσαν εύκολα να αντιμετωπίσουν έναν ενήλικο ταύρο που κάθεται πάνω τους.

,

,

  • Έως και 400 αισθητήρες είναι ενσωματωμένοι σε κάθε έναν από αυτούς.

,

,

  • Τα δεδομένα μεταδίδονται με ροή 128 GB ανά δευτερόλεπτο , δηλαδή ισοδύναμο με 18639 τραγούδια ανά δευτερόλεπτο.
  • Οι αλλαγές ταχυτήτων χρειάζονται 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου , 10 φορές γρηγορότερα από μια αναλαμπή του ματιού.

,

,

  • Κινητήρας: - κινητήρας V6 turbo 1,6 λίτρων και δύο συστήματα ανάκτησης ενέργειας (MGU-H, ανάκτηση ενέργειας από την εξάτμιση και MGU-K που ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα) με ~ 750 ίππους

,

,

,

,

,

,

Ο άμεσος ψεκασμός είναι εκεί για να βοηθήσει στην εξοικονόμηση του τόσο απαραίτητου καυσίμου.

,

Η απόδοση καύσης καυσίμου είναι περίπου 99%, γι' αυτό ταξιδεύουν κοντά στα 300 km/h. Ο κινητήρας πρέπει να διατηρείται ζεστός όλη την ώρα. Τα έμβολα και οι αντίστοιχοι κύλινδροι τους εφαρμόζουν σφιχτά.

Εξάτμιση σε κινητήρα.

,

,


Αν μπορούσατε να ακούσετε  τον ήχο από κοντά; και  στεκόσουν εκεί, θα  ένιωθες σταθερές "εκρήξεις" θορύβου. Χωρίς αυτά τα τέλεια  καλύμματα αυτιών που φορούν όλοι, είναι πραγματικά οδυνηρό

  • Τα μονοθέσια της Formula 1 δεν διαθέτουν αερόσακους που έχουν τα κανονικά αυτοκίνητα δρόμου, αλλά τα τοιχώματα του πιλοτηρίου μπορούν να αντέξουν κρούσεις που ισοδυναμούν με 250 τόνους , δηλαδή το βάρος 58 Αφρικανικών Ελεφάντων .

Το πιλοτήριο έχει επίσης ένα μπουκάλι νερό μέσα τους. Ένας οδηγός μπορεί να πιει αυτό το νερό που περιέχει μεταλλικά άλατα μέσω ενός σωλήνα που περνά μέσα από μια τρύπα στο κράνος.

Αυτή είναι η θέση του οδηγού στο μονοθέσιο της F1.

  • Επειδή τα μονοθέσια της F1 είναι εξαιρετικά συμπαγή, ο οδηγός αφαιρεί το τιμόνι για να μπει και να βγει από το πιλοτήριο. Μόνο το τιμόνι κοστίζει περίπου 50.000 ευρώ .


,

,

,

  • Επιτάχυνση
    • 0 έως 100 km/h (62 mph): 1,7 δευτερόλεπτα
    • 0 έως 200 km/h (124 mph): 3,8 δευτερόλεπτα
    • 0 έως 300 km/h (186 mph): 8,6 δευτερόλεπτα

Το ποσοστό επιτάχυνσης είναι συνήθως 1,45 G, που σημαίνει ότι ο οδηγός σπρώχνεται πίσω στη θέση του με επιτάχυνση 1,45 φορές τη βαρύτητα ή 1,45 φορές το βάρος του. Απλά φανταστείτε το συναίσθημα.

  • Η ταχύτητα ξεπερνά τα 360 km/h.
  • Φρένα: - Χρειάζεται ένα αυτοκίνητο F1 πολύ λιγότερη απόσταση για να σταματήσει από τα 160 km/h σε σχέση με ένα αυτοκίνητο δρόμου για να σταματήσει από τα 100 km/h. Η ισχύς πέδησης στη F1 είναι εξαιρετικά υψηλή. Το μονοθέσιο της F1 θα μπορεί να φρενάρει από ταχύτητα περίπου 100 km/h για να σταματήσει σε περίπου 15 μέτρα. Τα αυτοκίνητα δρόμου θα έπαιρναν περίπου 3-4 φορές μεγαλύτερη απόσταση. Τα φρένα άνθρακα/κεραμικά σε συνδυασμό με την τεχνολογία ελαστικών και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου παράγουν πραγματικά αξιοσημείωτες δυνάμεις πέδησης. Η δύναμη επιβράδυνσης κατά το φρενάρισμα είναι συνήθως 4G και μπορεί να φτάσει τα 5–6G όταν φρενάρετε από ακραίες ταχύτητες, για παράδειγμα, στην πίστα Gilles Villeneuve ή στην Indianapolis.

Η επιτάχυνση, η επιβράδυνση και οι στροφές εφαρμόζουν φορτία στο αμάξωμα και τα αυτοκίνητα δρόμου υψηλής απόδοσης όπως η Porsche 911 παράγουν περίπου 0,7 g επιτάχυνσης, 1 g φρεναρίσματος και 1 g στις στροφές. Αντίθετα, ένα αυτοκίνητο F1 παράγει έως και 1,2 g επιτάχυνσης, 5 g φρεναρίσματος (δηλαδή επιβράδυνση) και 6 g στις στροφές. Αυτές οι δυνάμεις εφαρμόζονται σε ολόκληρο το σώμα, αλλά επηρεάζουν ιδιαίτερα το κεφάλι καθώς αυτό υποστηρίζεται μόνο από τον λαιμό. Σε γρήγορες στροφές, όπως η στροφή του Silverstone's Copse, ή η στροφή 8 στο Istanbul Park, το πλευρικό φορτίο στον αυχένα ισοδυναμεί με το μισό σωματικό βάρος του οδηγού. Ακόμη και κατά την πέδηση, οι δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα είναι παρόμοιες με αυτές που βιώνουν οι πιλότοι μαχητικών.

Δεδομένου ότι οι οδηγοί της F1 πρέπει να υπομείνουν υψηλές δυνάμεις G σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες, τείνουν να χάνουν σχεδόν 4 κιλά μετά από κάθε αγώνα. Ο λαιμός του οδηγού πρέπει να υποστηρίξει έως και 24 κιλά σε μια μεγάλη στροφή. Ωστόσο, ξανακερδίζουν αυτό το βάρος αμέσως αφού το σώμα τους αναπληρωθεί με υγρά και τροφή. Οι οδηγοί χάνουν περίπου 3 λίτρα νερού κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Μια τέτοια μεγάλη  απώλεια νερού θα μπορούσε να βλάψει τις ψυχοσωματικές τους ικανότητες, γι' αυτό οι οδηγοί πίνουν πολύ νερό πριν από κάθε αγώνα για να διατηρήσουν τα επίπεδα υγρών υπό έλεγχο. Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ένας οδηγός μπορεί να βιώσει τεράστιο άγχος σε όλο του το σώμα.

Τα φρένα μπορούν να αντέξουν τους 1200ºC τόσο ζεστά όσο η λιωμένη λάβα.

,

,

,

,

,

  • Τα μονοθέσια της Formula 1 είναι κατασκευασμένα από σύνθετα ανθρακονήματα και παρόμοια εξαιρετικά ελαφριά υλικά. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 642 κιλά . Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος είναι 702 κιλά  συμπεριλαμβανομένου του οδηγού αλλά όχι των καυσίμων. Τα αυτοκίνητα ζυγίζονται με τοποθετημένα ελαστικά για ξηρό καιρό.
  • Το ελαστικό της Formula 1 είναι γεμάτο με άζωτο αντί για αέρα. Ως αποτέλεσμα, η πίεση διατηρείται σταθερή ακόμη και κάτω από ακραία φορτία, γεγονός που βελτιώνει διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, επειδή ακόμη και οι παραμικρές αλλαγές στην πίεση των ελαστικών μόλις 0,05 bar μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της ακρίβειας διεύθυνσης.

Ακόμη και μετά την ολοκλήρωση ενός αγώνα, τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου θα είναι περίπου 120ºC – αρκετά ζεστά για να ψηθεί ένα αυγό.

,

,

Αυτοί είναι 7 τύποι ελαστικών που χρησιμοποιούνται

,

,

Όταν ένα αυτοκίνητο οδηγεί στο βρεγμένο, τα ελαστικά απομακρύνουν 250 λίτρα νερού κάθε δευτερόλεπτο.

,

Εκτός από το αυτοκίνητο αυτό είναι κάτι που θα σας συνεπάρει,

  • Τα κράνη F1 είναι τα πιο άφθαρτα κράνη στη γη, ικανά να αντιστέκονται σε φλόγα 800ºC για 45 δευτερόλεπτα (χωρίς η θερμότητα μέσα στο κράνος να υπερβαίνει τους 70ºC) και σε τεράστιες κρούσεις. Κάθε μεμονωμένο νήμα στην ίνα υψηλής απόδοσης T800 που χρησιμοποιείται στα κράνη F1 αποτελείται από περίπου 12.000 μικρονήματα. Κάθε ένα από αυτά τα μικρονήματα είναι 15 φορές πιο λεπτό από μια ανθρώπινη τρίχα. Το συνολικό μήκος όλων των νημάτων που επεξεργάζονται σε ένα κράνος είναι περίπου 16.000 km.

,

,

  • Οι οδηγοί και οι μηχανικοί της F1 φορούν ρούχα (φόρμες) από Nomex που είναι μια ίνα μάρκας που μπορεί να επιβιώσει για 11 δευτερόλεπτα σε θερμοκρασίες 840ºC. Συγκριτικά, η μέγιστη θερμοκρασία σε μια σάουνα είναι 100ºC, σε μια πυρκαγιά διαμερίσματος θα ήταν έως και 800ºC και η λάβα σε μια ηφαιστειακή έκρηξη φτάνει μεταξύ 750ºC και 1.000ºC. Οι πρώτες πυρίμαχες αγωνιστικές φόρμες φορέθηκαν το 1979 από τους Niki Lauda, ​​Mario Andretti και Carlos Reutemann. Αποτελούνταν από πέντε στρώματα πυρίμαχου υλικού, όπως χρησιμοποιείται επίσης από τη NASA για διαστημικές στολές. Σήμερα, οι φόρμες, που είναι ειδικά κατασκευασμένες για να εφαρμόζουν τέλεια στους οδηγούς, είναι κατασκευασμένες από δύο έως τέσσερις στρώσεις υλικού Nomex. Είναι επίσης καλό να αναφέρουμε ότι ακόμη και τα εσώρουχα οδηγών είναι κατασκευασμένα από Nomex.

,

  • Ελέγξτε αυτό το βιντεο

Labels:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε όποια ανάρτηση σας ενδιαφέρει και μοιραστείτε τις απόψεις σας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[blogger]

Author Name

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.